درس جنین شناسی مقایسه ای

ترجمه کتاب درس جنین شناسی مقایسه ای

ترجمه کتاب جنین شناسی مقایسه ای

درس جنین شناسی مقایسه ای

درس جنین شناسی مقایسه ای (به انگلیسی: Comparative Embryology) یکی از واحدهای اختصاصی رشته دامپزشکی است. این درس به صورت 1 واحد نظری و به مدت 16 ساعت کلاس نظری عرضه می شود. واحد جنین شناسی مقایسه ای الزامی بوده و دروس پیش نیاز آن واحد آناتومی سیستماتیک 2 است.

ثبت سفارش ترجمه کتاب جنین شناسی مقایسه ای دامپزشکی

اهداف درس جنین شناسی مقایسه ای

در واحد جنین شناسی مقایسه ای برای دانشجویان دکتری عمومی دامپزشکی تدریس می شود. هدف از این درس آشنایی با جنین شناسی عمومی و اختصاصی در پرندگان و گونه های مختلف پستانداران می باشد.

سرفصل درس جنین شناسی مقایسه ای

تعریف جنین شناسی، تاریخچه جنین شناسی، مراحل تکوین، گامتوژنز (اسپرماتوژنز و اووژنز)، لقاح (انواع لقاح، توانایی یابی و مراحل لقاح)، کلیواژ (انواع زرده و کلیواژ در گونه های مختلف، فشرده گی و مورولا و ...) گاسترولاسیون (تعریف گاسترولاسیون و انواع آن در پرندگان و گونه های مختلف پستانداران)، دوقلوزایی، ارگانوژنز و مشتقات لایه‌های زایگر جنینی، پرده های جنینی در پرندگان و گونه های مختلف پستانداران، لانه گزینی و تشکیل جفت در گونه های پستانداران، تکامل دستگاههای عصبی، گوارشی، تنفسی، گردش خون، ادراری، تناسلی و حرکتی در پستانداران و آشنایی با تراتوژنها.

منابع درس جنین شناسی مقایسه ای دکتری عمومی دامپزشکی

برای تدریس و ارزشیابی درس جنین شناسی مقایسه ای که یکی از واحدهای اختصاصی دکتری عمومی دامپزشکی است، از کتب و منابع علمی زیر استفاده می شود. برای دانلود نسخه به روز و جدید کتب منبع واحد جنین شناسی مقایسه ای روی لینک مربوطه کلیک کنید:

منابع معرفی شده در کوریکولوم

  1. McGeady TA, Quinn PJ. Veterinary embryology. 2nd ed. USA: Blackwell Publishing 2017.
  2. Hyttel P, Sinowatz F, Vejlted M, et al. Essential of domestic animal embryology. USA: Sunders Elsevier 2010.

منابع پیشنهادی

  1. Mitchell, Barry, and Ram Sharma. Embryology E-Book: An Illustrated Colour Text. Elsevier Health Sciences, 2012.
  2. Singh, Vishram. Textbook of Clinical Embryology, -E-Book. Elsevier Health Sciences, 2022.
  3. Gugjoo, Mudasir Bashir. Therapeutic Applications of Mesenchymal Stem Cells in Veterinary Medicine. Springer Nature, 2022.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *