درس پرورش طیور

ترجمه کتاب درس پرورش طیور

ترجمه کتاب پرورش طیور دامپزشکی

درس پرورش طیور

درس پرورش طیور (به انگلیسی: Poultry Husbandry) یکی از واحدهای اختصاصی رشته دامپزشکی است. این درس به صورت 2 واحد نظری و 1 واحد عملی (در مجموع 3 واحد) و به مدت 32 ساعت کلاس نظری و 32 ساعت عملی (در مجموع 64 ساعت) عرضه می شود. واحد پرورش دام الزامی بوده و درس پیش نیاز آن فیزیولوژی 3 می باشد.

ثبت سفارش ترجمه کتاب پرورش طیور دامپزشکی

اهداف درس پرورش طیور

در این واحد درسی، پرورش طیور برای دانشجویان دکترای عمومی دامپزشکی تدریس می شود. هدف این درس آشنایی و فراگیری مبانی مدیریت و پرورش تجاری طیور می باشد.

سرفصل های درس پرورش طیور

نظری

اهمیت صنعت طیور در جهان و ایران و دلایل گسترش آن، اقتصاد طیور، نژادها و تحولات جدید در زمینه اصلاح نژاد، شناسایی ساختمان بدن طیور، شناسایی ساختمان تخم مرغ و مراحل تشکیل آن، ساختمان و تجهیزات جوجه کشی، مبانی مدیریت واحدهای جوجه کشی، مراحل مختلف رشد جنین، شرایط اقلیمی و انواع ساختمان های پرورش طیور، تجهیزات و لوازم در سالن های پرورش طیور، روش های مختلف پرورش بهداشتی طیور، روشهای حفاظت زیستی در مزارع پرورش طیور، آماده سازی سالن های پرورش، مدیریت پرورش واحدهای نیمچه گوشتی، مدیریت پرورش واحدهای نیمچه تخمگذار، مدیریت پرورش واحدهای تخمگذار، مدیریت و پرورش واحدهای مرغ مادر

عملی

عملیات جوجه کشی، بازدید از کارخانه جوجه کشی، آشنایی با تجهیزات و لوازم در سالن های پرورش طیور گوشتی، آشنایی با تجهیزات و لوازم در سالنهای پرورش طیور تخمگذار و مرغ مادر، عملیات پاکسازی و آماده سازی در مرغداری های گوشتی و تخمگذار و مادر، عملیات پرورشی در یک واحد پرورش طیور گوشتی- نیمچه تخمگذار- تخمگذار در حال تولید و مرغ مادر، عملیات پیشگیری و واکسیناسیون در مرغداری، عملیات تهیه خوراک طیور و نحوه تغذیه در واحد پرورشی

ثبت سفارش چاپ کتاب دامپزشکی

منابع درس پرورش طیور از دکتری عمومی دامپزشکی

برای تدریس و ارزشیابی درس پرورش طیور که یکی از واحدهای اختصاصی دکتری عمومی دامپزشکی است، از کتب و منابع علمی زیر استفاده می شود. برای دانلود نسخه به روز و جدید کتب منبع واحد درسی پرورش طیور روی لینک مربوطه کلیک کنید:

  1. کاتالوگ پرورشی طیور گوشتی راس 308 . سال انتشار 2014 (آخرین ورژن کاتالوگ از سایت http://en.aviagen.com)
  2. کاتالوگ پرورشی طیور مرغ مادر راس 308 . سال انتشار 2013 (آخرین ورژن کاتالوگ از سایت http://en.aviagen.com)
  3. کاتالوگ پرورشی طیور تخمگذار هایلاین W-36 . سال انتشار 2015 (آخرین ورژن کاتالوگ از سایت http://en.aviagen.com)
  4. Leeson S, Summers JD. Scott's nutrition of the chicken, 4th ed. India: International Book Distributing Company 2002

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *