کسب درآمد با خواندن کتاب

کسب درآمد با خواندن کتاب

راه های کسب درآمد از طریق خواندن کتاب

کسب درآمد با خواندن کتاب: چگونه با خواندن کتاب درآمد کسب کنیم؟ آیا خواندن کتاب می تواند درآمد ساز باشد؟ جایی وجود دارد که برای خواندن کتاب پول پرداخت کند؟ راه های بهتر کسب درآمد از طریق خواندن کتاب کدام است؟ مزایای خواندن کتاب برای کسب درآمد چیست؟ اینها سئوالاتی است که به ذهن دوستداران کتاب و کتابخوانی می رسد. در این مقاله راه های کسب درآمد دلاری از خواندن کتاب معرفی می شوند.

18 راه برتر برای کسب درآمد از طریق خواندن کتاب

راه های کسب درآمد با خواندن برای کسانی که عاشق کتاب خواندن هستند.

وقتی جوان تر بودم، همیشه رویای من این بود که یک خواننده حرفه ای شوم. می‌خواستم تمام کار روزانه‌ام این باشد که کتاب بخوانم، به طور انتقادی در مورد اینکه چه چیزی خوب بود، چه چیزی بد بود و چه چیزی را تغییر می دادم، فکر کنم و سپس افکارم را با دیگران در میان بگذارم. من واقعاً انتظار داشتم که این یک کار تمام وقت باشد.

متاسفانه مدرک کتابخوانی وجود ندارد. شما نمی توانید به عنوان یک کتابخوان حرفه ای شغل 5 تا 9 رقمی پیدا کنید (حداقل نه هنوز). اما کسب درآمد از طریق مطالعه آنلاین و آفلاین کتاب امکان پذیر است. من 18 راه را در اینجا فهرست کرده ام. برخی از این موارد بسیار معمولی هستند، و برخی از آنها کمی غیر متعارف تر هستند، اما همه اینها باعث می شود که شما از خواندن کتاب درآمد کسب کنید.

من این روش‌ها را به چهار دسته مختلف راه‌های کسب درآمد از خواندن کتاب تقسیم کرده‌ام: رسانه‌های اجتماعی، مشاغل، بازنگری سایت‌ها و سایر موارد.

با خواندن کتاب برای رسانه های اجتماعی درآمد کسب کنید

یکی از استانداردترین و سرگرم‌کننده‌ترین راه‌ها برای کسب درآمد از طریق خواندن کتاب، ایجاد یک نمایه در شبکه‌های اجتماعی است که در آن به خاطر خواندن کتاب، داشتن افکار جالب و تأثیرگذاری بر دیگران برای خواندن یا نخواندن کتاب‌های خاص شهرت پیدا می‌کنید.

تنها چیزی که برای شروع نیاز دارید راهی برای ارسال پست است. در ابتدا حتی نیازی به خرید کتاب ندارید - از کارت کتابخانه یا حساب های آنلاین برای خواندن رایگان کتاب استفاده کنید.

در اینجا چند مورد از بهترین راه های کسب درآمد از طریق خواندن کتاب با استفاده از رسانه های اجتماعی آورده شده است.

1. افکار ویدیویی خود را در BookTok (و BookTube و BookStagram) یا سایت ما پست کنید.

TikTok رپ بدی دریافت می کند، اما در واقع نرخ سواد را در آمریکا افزایش می دهد. من شخصاً کتاب‌های BookTok زیادی را خوانده‌ام که دوستشان داشتم، از جمله بازی نفرت‌ (The Hating Game)، هر چیزی از امیلی هنری (Emily Henry)، و آهنگ آشیل (The Song of Achilles).

خبر خوب این است که BookTok یکی از بهترین راه ها برای کسب درآمد از طریق خواندن کتاب است. در اینجا نحوه عملکرد آن آمده است. این فرآیند مشابه هر یک از نقدهای کتاب با فرمت ویدیویی است.

ابتدا یک حساب کاربری ایجاد کنید. روشن کنید که این در مورد نقد کتاب است. توضیح دهید که چه ژانری از کتاب ها را دوست دارید.

سپس، شروع به بررسی کتاب ها کنید. این نیاز به کمی تفکر دارد - چگونه می توانید ویدیوهای خود را متمایز کنید؟ چگونه می توانید به عنوان یک بوکفلونسر (Bookfluencer) متفکر و قابل اعتماد، شهرت کسب کنید؟

پس از آن، هر زمان که واجد شرایط شدید، به بنیاد خالقان بپیوندید. در سال 2021، کیت جاکوبز اعلام کرد که سرمایه سازنده TikTok تنها 2 تا 4 سنت در هر 1000 بازدید برای شما به ارمغان می آورد، بنابراین برای کسب یک دلار فقط به بین 25000 تا 50000 بازدید نیاز دارید. با این حال، حمایت مالی اسپانسرها نیز یک منبع درآمد پرسود و بالقوه است.

وقتی ویدیو تولید کردید، همزمان آن را در هر سه کانال ویدیویی پست کنید تا بیشترین سود را به دست آورید. ممکن است کمی طول بکشد، اما می توانید با مطالعه کتاب از این طریق درآمد کسب کنید.

2. نظر خود را در یک وبلاگ بنویسید تا با خواندن کتاب درآمد کسب کنید.

چه راه بهتری برای کسب درآمد از طریق خواندن نسبت به نوشتن بازنگری محترمانه در مورد یک کتاب با کلمه مکتوب وجود دارد؟ وبلاگ راهی عالی برای کسب درآمد از خواندن کتاب است. نوشتن نسبت به تهیه محتوای ویدیویی راحتتر است، بنابراین می‌توانید هفته‌ای یک یا دو بار در حین مطالعه و بررسی کتاب‌ها پست بگذارید و به آرامی از این طریق مخاطبان خود را جذب کنید.

در مورد کتاب ها بنویسید و نظر بدهید و بدین ترتیب راه باز می شود و می‌توانید ادامه دهید. ممکن است مدتی طول بکشد تا جذابیت بیشتری پیدا کند، اما اگر واقعاً عاشق کتاب هستید، به هر حال در حال خواندن آنها هستید، فقط نظرات خود را به جای (یا علاوه بر) Goodreads در وب سایت خود پست می کنید.

3. درباره کتاب ها در Medium پست کنید.

Medium دارای یک طرح پرداخت حق امتیاز است. روش کار به این صورت است که وقتی یک عضو Medium پولی پست شما را می‌خواند، شما بخش کوچکی از حق عضویت ماهانه او را دریافت می‌کنید. بازدید بیشتر = پول بیشتر.

نقدهای کتاب خود را در مطبوعاتی همانند Books Are Our Superpower پست کنید و با خواندن کتاب از این طریق درآمد کسب کنید.

این یک راه واقعا عالی برای انجام آن است زیرا ساده است. برای کسب درآمد از بازدیدهای تبلیغات، نیازی به انجام سئو ندارید. شما حتی نیازی به میزبانی وب سایت خود ندارید. فقط افکار خود را پست کنید، 100 دنبال کننده داشته باشید و با خواندن کتاب و ارسال افکار خود شروع به کسب درآمد کنید.

4. پادکست بسازید

پادکست ها مانند BookTok یا Bookstagram برای کسب درآمد از طریق خواندن کتاب کار می کنند، به جز اینکه به جای ضبط صدا و چهره، فقط صدای شماست.

یک cohost یا DIY بگیرید. آخرین افکار خود را در مورد کتاب هایی که می خوانید به اشتراک بگذارید. بدین ترتیب از اسپانسرهای کتاب کسب درآمد کنید.

در حال حاضر، بیشتر پادکست‌ها از طریق تبلیغات درآمد کسب نمی‌کنند، اما اگر پادکست شما بزرگ‌تر شود، می‌توانید از مخاطبان خود برای دریافت پشتیبانی Patreon، فروش محتوای کادویی یا نوعی قرارداد انحصاری با یک شرکت پادکست استفاده کنید.

5. از لینک های وابسته استفاده کنید.

لینک های وابسته (affiliate links) به نوعی همه این روش ها را دور زده اند، همچنین به اندازه کافی بزرگ هستند که من برای آنها یک دسته اختصاصی در طرح دسته بندی خود از بهترین راه های کسب درآمد از طریق خواندن کتاب، در نظر بگیرم.

در اینجا نحوه کسب درآمد از کتاب خواندن با استفاده از لینک های وابسته آورده شده است.

  1. ابتدا به یک برنامه وابسته مانند Bookshop.org (مورد علاقه شخصی من) بپیوندید.
  2. سپس، یک کتاب بخوانید.
  3. کتاب را در Bookshop.org پیدا کنید.
  4. در وبلاگ، پادکست، پست رسانه های اجتماعی یا خبرنامه خود به یک دوست توصیه کنید.
  5. وقتی کسی آن کتاب را به لطف توصیه شما خریداری می کند، 10 درصد از فروش را به دست می آورید.

خودشه! این بسیار مقیاس پذیر است - می توانید بلافاصله با یک فروش چند دلار به دست آورید، و سپس با رشد پلت فرم شما، درآمد بیشتر و بیشتری خواهید داشت.

فریلنسری یا شغل

اگر نمی خواهید یک پروفایل کاملاً جدید در رسانه های اجتماعی داشته باشید چه؟ اگر بخواهید امروز پول دریافت کنید، نه در عرض سه ماه که اولین درآمد تبلیغاتی وارد می شود یا اولین حامی مالی شما می رسد، چطور؟

یک محور شغلی یا یک کار جانبی را در نظر بگیرید. کنسرت های آزاد یا مشاغل واقعی از بهترین راه ها برای کسب درآمد از طریق خواندن کتاب هستند. مزایا: پول فوری. معایب: کنترل چندانی روی کتاب هایی که می خوانید ندارید.

در اینجا گزینه های انتخابی شما هستند. من همه شغل های تمام وقت 9 تا 5 و هم کنسرت های معمولی تر را برای کسب درآمد با خواندن کتاب در نظر گرفته ام.

6. راوی کتاب های صوتی باشید

کدام یک از ما تا به حال صدای آرام یک خواننده کتاب صوتی را نشنیده است؟ هيچ كس. (مورد علاقه شخصی من؟ اجرای مویرا کویرک از گیدئون نهم.)

خبر خوب این است که اگر لحن ملایمی دارید، به عنوان یک راوی کتاب صوتی بسیار مورد تقاضا هستید. شما می توانید با خواندن کتاب با صدای بلند درآمد کسب کنید. واقعیت جالب: کتاب های صوتی روز به روز محبوب تر می شوند. در طول 10 سال گذشته، نسبت بزرگسالان آمریکایی که کتاب صوتی خوانده‌اند، دو برابر شده است. جای تعجب نیست که می توانید برای خواندن کتاب برای Audible پول دریافت کنید.

در اینجا دو برنامه وجود دارد که می توانید چند نمونه را بارگذاری کنید، قرارداد بگیرید و برای خواندن کتاب (یا روایت آنها) پول دریافت کنید.

با ACX، که برنامه آمازون/Audible است، می توانید سهم حق امتیاز یا نرخ هر ساعت تمام شده را انتخاب کنید. نرخ ها معمولاً حدود 250 دلار PFH یا بیشتر است. آمازون - برای پول کتاب بخوانید.

Findaway Voices یک برنامه مشابه است. نرخ ها مشابه است. می توانید ثبت نام کنید، نمونه ها را آپلود کنید و بر اساس لهجه یا سرزندگی خود انتخاب شوید. یکی از چیزهایی که در مورد Findaway Voices در مقابل ACX ترجیح می دهم این است که FV به نویسندگان کمک می کند تا کتاب ها را به کتابخانه ها برسانند. من نه تنها کتابخانه ها را دوست دارم، بلکه به شما کمک می کند پول بیشتری دریافت کنید.

توصیه می کنم هر دو را انجام دهید.

7. از گرامر خود لذت ببرید و ویرایشگر شوید

این هم یک گزینه شغلی و هم یک گزینه مستقل است. بسته به میزان تحصیلات شما، می توانید برای مشاغل ویرایشی تمام وقت درخواست دهید یا فقط کار خود را در پلتفرمی مانند Upwork یا Fiverr پست کنید.

ویرایش می‌تواند هم دستوری باشد، بلکه می‌تواند ویرایش ساختاری یا تکاملی باشد. این یک راه عالی برای دریافت پول برای خواندن کتاب است زیرا در واقع مهارت شما را نیز تقویت می کند.

8. مدیر ادبی شوید

این یک گزینه شغلی است. اگر از من بپرسید این یک راه بسیار رمانتیک برای کسب درآمد با خواندن کتاب است. این وظیفه شماست که بهترین نسخه های خطی نادیده گرفته شده را انتخاب کنید، آنها را بخوانید و بدرخشید. پشت تک تک کتاب‌های مورد علاقه‌تان یک مدیر ادبی وجود دارد که مدت‌ها قبل از شما به آن اعتقاد داشته است.

اگر شرایط لازم را ندارید، توصیه می کنم با یک دوره کارآموزی شروع کنید. شبکه سازی را به شدت شروع کنید، زیرا کار شما شناخت افراد مناسب است. فرآیند انتشار در داخل و خارج را بشناسید. سپس برای خواندن کتاب‌ها، حتی اگر منتشر نشده باشند، پول دریافت کنید.

9. ترجمه کتاب

بیش از یک زبان می دانید؟ اخبار شگفت انگیز - می توانید برای خواندن کتاب به زبان انگلیسی، اسپانیایی یا هر زبان دیگر و ترجمه آنها پول دریافت کنید. من عاشق خواندن کتاب به زبان های اسپانیایی، آلمانی و انگلیسی هستم، بنابراین از مترجمانی که کمک می کنند آثار به زبان های دیگر را با من به اشتراک بگذارند بسیار سپاسگزارم.

همچنین می‌توانید کتاب‌ها را به زبان دیگری تصحیح کنید. مکان هایی مانند FlexJobs، Fiverr، Upwork، Babelcube و Ulatus مکان های خوبی برای جستجوی این نوع مشاغل هستند. این می تواند یک حرفه یا فقط یک سرگرمی باشد، بسته به اشتیاق شما برای کار.

10. نمونه خوانی کتاب

نمونه خوانی (Proofread) می تواند یک شغل تمام وقت باشد، اما معمولاً یک کار جانبی است. من فکر می‌کنم این یکی از بهترین راه‌ها برای کسب درآمد از خواندن کتاب است، زیرا زمانی که یک نمونه خوان (proofreader) وارد می‌شود، کتاب معمولاً صیقلی‌تر و آماده‌تر برای چاپ می‌شود. ویراستاران باید با مواد خام دست و پنجه نرم کنند، اما نمونه خوان ها فقط به دنبال خطاهای کوچک هستند.

شما همیشه به یک چشم انتقادی و یک چک کننده گرامر فعال در ذهن خود نیاز دارید، اما می توان از این طریق با خواندن کتاب درآمد کسب کرد.

11. طراحی جلد کتاب

این یک توپ منحنی است! آیا غریزه طراحی خوبی دارید؟ شاید شما حتی یک طراح گرافیک هستید؟ پس این یکی از بهترین راه ها برای کسب درآمد از طریق خواندن کتاب برای شماست.

شما می توانید کتاب بخوانید، به این فکر کنید که چگونه حال و هوای اصلی را منتقل می کنید، جلد کتاب طراحی کنید و پول دریافت کنید.

در اینجا می‌توانید به هر دو جهت بروید - یا به صورت آزاد بروید یا برای مشاغل داخلی به عنوان طراح جلد کتاب درخواست دهید. هر یک از این دو روش می‌تواند با خواندن کتاب درآمد خوبی کسب کند.

باز هم، این در مراحل بعدی است، بنابراین شما می توانید یک کتاب تقریباً آماده برای چاپ بخوانید. من هم این را برای نویسنده مهم می دانم. جلد شما یکی از تاثیرگذارترین عوامل در موفقیت کتاب خواهد بود.

ارسال نظر و بازنگری

این هم روش سوم: ارسال نظرات برای پول نقد. این احتمالاً ساده‌ترین روش است زیرا فقط سه مرحله را شامل می‌شود: شما یک کتاب می‌خوانید، افکارتان را می‌نویسید، و به یکی از پنج پلتفرمی که من به شما پیشنهاد می‌کنم ارائه می کنید. بوم، شما با خواندن کتاب درآمد کسب کرده اید. این احتمالاً سریعترین راه برای دریافت 200 دلار برای خواندن کتاب است.

احتمالاً از قبل می‌دانید که مکان‌های معمولی مانند Kirkus Reviews برای خواندن کتاب پرداخت می‌کنند، بنابراین در اینجا پنج پلتفرم ناشناخته دیگر وجود دارد که فکر می‌کنم بهترین راه برای کسب درآمد از طریق خواندن کتاب است.

12. لیست کتاب

آیا می توانید 150 تا 175 کلمه در مورد اینکه چرا کتابی را دوست داشتید یا دوست نداشتید بنویسید؟ شما باید بتوانید طرح داستان را توصیف کنید و یک مخاطب ایده آل را پیشنهاد دهید. اگر چنین است، این ممکن است برای شما باشد. در اینجا چند نمونه آورده شده است.

اینها هر کدام 15 دلار پرداخت می کنند. برای درخواست نیازی به مدرک کتابداری ندارید، فقط به آشنایی با کتاب ها و کتابخانه ها نیاز دارید.

13. بازنگری کتاب ایالات متحده

این بیشتر یک موقعیت شغلی آزاد است که می توانید بعداً در حرفه خود به عنوان یک خواننده کتاب پولی به آن بپردازید. شما باید با یک رزومه، نمونه کار و حداقل دو مرجع حرفه ای با سردبیر تماس بگیرید.

آنها از شما می خواهند که بازنگری شما 250 تا 300 کلمه باشد، با خلاصه و همچنین بینش های اضافی از کتاب. نمونه ها را اینجا بررسی کنید. بررسی ها پرداخت می شوند، اما دقیقاً نمی گویند چقدر است.

14. ریدزی

ریدزی (Reedsy) کمی متفاوت عمل می کند. به جای پرداخت بخاطر بازنگری و نظر شما، وقتی برای خواندن کتاب پول می گیرید که کسی پاداش بدهد. در اصل، شما یک بازنگری و نظر می نویسید، آن را در سایت پست می کنید و منتظر می مانید. اگر خواننده نظر شما را دوست داشته باشد، ممکن است 1، 3، یا 5 دلار به شما انعام دهد.

15. کاوش کتاب

کاوش کتاب (Bookbrowse) مکان عالی دیگری برای ارسال نظرات است. آنها قول "پرداخت متوسط" را می دهند و معمولاً هر ماه یک بررسی را به بازبینان خود اختصاص می دهند. آنها همچنین از شما می خواهند که با خواندن برخی از بررسی های نمونه و با چند نمونه با کیفیت حداقل 300 کلمه، به برنامه خود مسلح شوید.

16. باشگاه کتاب آنلاین

برای اولین بررسی خود، در واقع هیچ پول نقدی کسب نخواهید کرد - فقط یک کتاب رایگان برای شما ارسال می شود. خیلی بد نیست، درست است؟

اما پس از اولین کتاب نمونه خود، واجد شرایط بررسی کتاب پولی خواهید بود. برای هر نقد کتاب می توانید بین 5 تا 60 دلار درآمد کسب کنید.

شما نیازی به درخواست ندارید - فقط آدرس ایمیل خود را وارد کرده و ثبت نام کنید. من توانستم در عرض یک دقیقه ثبت نام کنم و یک کتاب رایگان بگیرم. پس از آن، شما باید دانلود را در عرض یک ساعت تایید کنید و ظرف 14 روز نظر خود را ارسال کنید.

روش های متفرقه کسب درآمد از طریق مطالعه کتاب

این دو هنوز راه های عالی هستند، اما به خوبی در دسته بندی های بالا از بهترین راه های کسب درآمد از طریق خواندن کتاب قرار نمی گیرند. از این رو، آنها دسته بندی خود را دریافت می کنند.

17. یک باشگاه کتاب پولی ایجاد کنید

برای این یکی، فقط به دوستان (یا یک حلقه اجتماعی) نیاز دارید. کتابی را انتخاب کنید، سر و صدایی ایجاد کنید، برای سازماندهی مبلغ کمی درخواست کنید و یک باشگاه کتاب راه اندازی کنید.

من ماهانه 5 دلار برای عضویت در باشگاه کتاب محلی خود پرداخت می کنم و آن را به خوبی خرج می کنم. یک بار در ماه، یک شب با دوستانم می‌گذرم و درباره یک کتاب صحبت می‌کنم. من اصلاً مجبور نبودم آن را سازماندهی کنم. برگزارکننده، آلیس، بین 25 تا 75 دلار در ماه بسته به تعداد افرادی که می آیند درآمد دارد.

این شما را ثروتمند نمی‌کند، اما راهی عالی برای کسب درآمد با خواندن کتاب است، زیرا می‌توانید کتاب‌هایی را بخوانید که واقعاً دوست دارید و برای خواندن آن هیجان‌زده هستید. بعلاوه، می توانید با دوستان خود معاشرت کنید.

18. به اپلیکیشن هایی ملحق شوید که برای خواندن به شما پول می دهند.

به شما اجازه می دهد «برای خواندن پول بگیرید» امیدوار کننده به نظر می رسد! این تنها برنامه «خواندن و کسب درآمد» بود که من پیدا کردم.

روش کار به این صورت است که شما یک کتاب می خوانید، در یک مسابقه در Booksta شرکت می کنید و سپس بر اساس امتیاز خود سکه های Booksta کسب می کنید.

سکه های Booksta به ازای هر سکه 5 دلار ارزش دارند. در این سایت سردرگمی وجود دارد که آیا این سکه واقعاً قابل انتقال به دلار واقعی است یا اینکه صرفاً حدس زدن به ارزش آن سکه پس از قرار گرفتن در یک پلتفرم بلاک چین به عنوان ارز است.

من هر زمان که کلمه "بلاک چین" را می بینم نگران هستم، اما اجازه ندهید سوء ظن من مانع شما شود!

بهترین راه برای کسب درآمد با خواندن کتاب هنوز وجود ندارد

در رویاهای من، آرمان شهر آینده وجود دارد. در آن آینده کتاب‌هایی را که می‌خواهم راحت می‌خوانم و با این کار دستمزد زندگی را به دست می‌آورم. با این حال، ما هنوز در آن مدینه فاضله نیستیم. امروزه بهترین راه های کسب درآمد از طریق مطالعه کتاب عبارتند از:

  • پست محتوا در شبکه های اجتماعی
  • اجرای برنامه های مستقل برای ویرایش، طراحی، یا تصحیح
  • ارائه نظرات به سیستم عامل های پولی
  • چند گزینه سرکش دیگر مانند راه اندازی یک باشگاه کتاب پولی یا امتحان کردن برنامه های جدید

شاید روزی مدینه فاضله من وجود داشته باشد. تا آن زمان، امیدوارم این مقاله به شما کمک کند تا بهترین راه های کسب درآمد از طریق مطالعه کتاب را پیدا کنید.

اگر به خواندن کتاب، ترجمه کتاب، ویراستاری کتاب، نمونه خوانی کتاب، ترجمه معکوس، ترجمه به زبان های دیگر علاقمند هستند، با ما در ارتباط باشید. همکاری با شما باعث افتخار ماست.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *